Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Kde je ten násobilkový pes zakopaný? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

Suhlasim,

mam doma piataka a este stale riesia priklady na nasobenie pomocou scitavania. Vsimla som si, ze aj syn, ked sa ho npr. opytam na 7 x 8, tak si to v hlave rychlo scitava. Takto ziskal zly navyk a ma problem sa to ucit naspamat. Po mnozinach, s ktorými trapili nas je to dalsi zly experiment.
 

 

V tejto republike sa všetko deje naopak. To, čo vo vyspelých krajinách likvidujú ako nerozumné, u nás sa zavádza. My máme tretiaka. Majú dve učebnice angličtiny, na internete som našiel angličtinu pre tretí ročník, ale čo im diktuje učiteľka , to sa ani v jednej nenachádza.
 
Hodnoť

Ty brďo :(

Ja som teda hodne pesimista (ja si myslím, že realista), ale toto prekonáva moje najhoršie predstavy :(
 
Hodnoť

Zastanem sa rodičov

Ak rodič a to do 5 ročníka (aj dlhšie) väčšinou robí, že sa učí so svojimi deťmi nenájde niečo v učebnici ako má vedieť, že v šiestej triede to bude od detí niekto vyžadovať? A to sa netýka len matiky.
Naozaj sa pohybujeme od extrému k extrému. Hlavne mnohí rodičia by privítali spoluprácu učiteľov s rodičmi, aby nešlo len o známky a splnenie štátnych noriem,ale aby sa deti naozaj dobre pripravili do života.
 

 

To fakt existujú rodičia netušiaci že dieťa bude vo vyšších ročníkoch a v živote potrebovať malú násobilku?
 

 

Je vidieť, že ešte nemáš deti respektíve sa sa s nimi neučíš a nevieš čo vyžaduje v škole. A keď ty naučíš dieťa inak ako to vyžaduje učiteľka (škola, štát, atď..) nielenže je dieťa frustrované, dostane zlú známku ešte si aj zlý rodič, lebo dieťa msi prehodilo činiteľov a apni učiteľka je to neuznala.
Proste najskôr si niečo od ži a potom kritizuj.
 

OMG

toto je ešte horšie ako tie učebnice .... teba kedy učili násobilku? ty vlôbec vôbec nevieš prísť sama na to, že ked budú vo vyšších ročníkoch riešiť rovnice a percentá a pod. - tak to bez násobilky nepôjde?
 

 

A ty vieš vôbec ako sa dnes učia deti? Vieš o tom, že nesmieš konať inak ako panie učiteľky nakážu?
Keď naučíš dieťa násobiť viac ciferné čísla pod seba ( ako nás učili) tak to bude chybne, lebo to nie je podľa toho ako to učia v škole. Darmo, že to učiteľka v škole nenaučila, proste buď to je tak ako to učia v škole , alebo je to fuj fuj...
 

to neviem

ale viem, že bez malej násobilky (naspamäť) sa nedá pohnúť ...

Tebe môže učiteľka niečo nakazovať?
Však to nenechávaj na dieťa - ty to rieš.
 

potrdzujem to, čo tvrdí zblúdilá ovca

uvedomte si, že do školy nechodí rodič, ale žiakom je dieťa. A teda dieťa podlieha autorite učiteľky. Ako matka môžem túto autoritu ignorovať, ale dieťa jej bude už na druhý deň a každý ďalší strávený v škole čeliť. Teda, ak so poviem, že vyučovaná metóda je nanič (napr. sčítavanie namiesto násobenia spamäti), dieťa bude mať problém, že napíše výsledok násobenia a delenia bez rozpísania sčítavania. To hovorím o reálnom prípade riešenia slovnej úlohy a zhoršenej známke z písomky napriek správnemu výsledku. Na druhej strane si uvedomujem, že násobilku a delilku sa dieťa neučí pre ale pre vlastný záujem a potrebu. Z toho vyplýva dilema každého rodiča - ide o školu(?), o znalosti dieťaťa (?), známku (?), možnosť prijatia na vybranú školu (?) atď a na konci je najväčší otáznik, či niekedy nejde aj o ego učiteliek a učiteľov. Lebo zraniť to, znamená pos**ť (s prepáčením) to dieťaťu poriadne.
 

rodiť

je pre dieťa tiež autorita .... a nie dieťa nepodlieha učiteľke a už vôbec jej nepodlieha rodič

Ak má dieťa problém, lebo robí niečo inak - a napíše výsledok bez rozpisu ... tak problém má učiteľka (so sebou) a nie to dieťa.

Tento servilný model, kde najdôležitejšia a najviac cenená je poslušnosť - nie je dobrý.
Poznám to - spolupracujúci rodič je podľa mnohých učiteľov rodič, ktorý robí to, čo si želá učiteľka a nerepce. Lenže to nie je spolupráca. Spolupráca je aj o diskusii.
 

pani Barbora

úlohou rodiča je aj naučiť dieťa bojovať proti nezmyslom a nespravodlivosti . . .
Ak nestačia učiteľke Vaše argumetny, pozvite k tomu inšpekciu !

Môjmu dieťaťu zhoršila známku matematikárka (s doktorským titulom !!) za to, že nemal normalizovaný ŠEVT zošit.
Vyprosil som si to a povedal som jej, že podstatný je správny výsledok, i keď bude dieťa rátať na bielom nepotlačenom okraji denníka Komunist. strany PRAVDA.
Neuznala to - ale predsedníčka Predmetovej komisie MATEmatika na škole mi dala zapravdu !
 

 

Ja som si raz v pore s jednou pani učiteľkou bral na pomoc aj vyjadrenie Goetheho inštitútu...

Nepomohlo (išlo o písanie ostrého s,a lebo ss)
 

A toto je ten problém

mnoho ľudí nemá deti,a le vedia ako ich treba a čo učiť. Ak sisi všimol tak bloger nehovorí len o malej násobilke t.j. násobenie delenioe jednocifernými číslami do sto.

Hovoril som v mene detí. Čiže ty si môžeš doma počítať ako chceš, ale v škole len tak ako ti uzná pani učiteľka.
Bohužiaľ nie ej to také jednoduché ako si mnohí nezainteresovaní myslia.
 

Problem je

ze sa pani ucitelka drzi ucebnice, ktora je len pomockou. Nie je predpisom.

Podla ISCED I je nasobenie formou scitania len pomocka - propedeutika - na pochopenie.

Ako standard ma dieta na konci prveho stupna "Vedieť spamäti všetky základné spoje násobenia a delenia v obore násobilky do 100"
http://www.statpedu.sk/files/d...


Takze da sa v skole argumentovat statnym vzdel programom. Odporucam.
 

 

Problém je, že učiteľky nie sú spokojné s učebnicami a násobeniu a deleniu je vyhradený veľmi malý priestor. Zbytočne sa venujú neustálemu sčitovaniu a odčítaniu a nepohnú sa ďalej. U nás to učteľky obchádzajú a učia deti po svojom a č som si obehol školu, tak sa venujú násobeniu a deleniu aj vtedy, keď už nemusia. Ale aj tak je to podľa učiteliek matematiky II. st. málo. Napríklad deleniu sa venuje veľmi málo času, v 4. ročníku len pár mesiacov ku koncu. O tom by vedeli kvalifikovanejšie rozprávať učiteľky matematiky. Problém je v učebniciach, v ŠPU a štátnom vzdelávacom programe, ktorého sa učiteľ je povinný držať. Problém je, že tá reforma sa nepodarila (tak ako každá reforma v školstve). Dôvod môže byť v nedostatočnej diskusii, nezohľadnení pripomienok učiteľov z praxe a naopak dominancii pripomienok teoretikov, ktorí si budujú akademickú kariéru.
 

presne

školy aj mnohé jednotlivé učiteľky nie sú schopné uvažovať v termínoch výstupov - výstupom je ovládanie násobilky .... metodika je pomôckou a vstupom

Otrocky doržiavajú to, čo nemusia a uniká im pointa - často aj toho metodického materiálu. To je akoby sme kuchára posudzovali podľa toho, či dodržal postup a nie podľa toho, ako chutí jedlo.
 

PRESNE

nemálo jednotlivých učiteliek ledva zmaturovalo a následne ledva vyštudovalo pedagogickú fakultu . . .
 

lenže ja deti mám

akurát už nechodia na ZŠ - tak "novinky" mi unikajú - ale systém sa veľmi nezmenil

Ja som si veľa vecí s učiteľkami vydiskutovávala - a dalo sa. Zásada je nehovoriť doma dieťaťu niečo, s čím by potom ono malo problém. Ale hovoriť treba s učiteľkami. Dá sa to. Pre mňa učiteľka nie je autorita - ale partner - nie som jej podriadená.
 

Tak by si to mohla viac chápať.

Tu nejde o novinky, ale o štýl. Ja som z generácie, keď sa množiny na ZŠ neučili. Potom pršli a rodičia mohli diskutovať koľko chceli proste učiteľkou to nepohlo. Mnohí rodičia rezignovali , mnohí učili deti po starom a deti mali problémy v škole atď ...
Mám tri deti a učiteľky neradi ak vôbec, tolerujú iný názor, a aj tak to veľmi nepomôže. Môžem povedať, že deti sa dobre učia dve sú už na technických VŠ tretie je ešte na ZŠ.
Keď idem na rodičovské tak vždy tá trieda je najhoršia akú p.učiteľka do teraz mala, vždy sú deti zlé a rodičia sú na vine. Keď sa spýtam v čom konkrétne je moje dieťa zlé, tak odpoveď bola vášho dieťaťa sa to netýka a rodičia tých detí suú tam neni atď... Kď dcéra dostala horšiu známku chcel som po učiteľke , aby som videl, kde spravila chyby a mohla sa zlepšiť. Tvrdila že to nejde, lebo by sa jej to strácalo, a ona by nemala dôkaz pre inšpekciu, že dávala písomky. Ani kópie, ani môj prísľub, že osobne sa postarám, že sa to vráti nič...
Mohol by som pokračovať s diskusiami, ktoré boli len startou času a obavou že nie každá učiteľka pochopí správne náš záujem o dieťa. (A mnohé to ani tak nepochopili)
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie


  1. Rudolf Pado: Ružomberok čierny, ale učitelia a žiaci pendlujú 1 385
  2. Ján Šeďo: Pán minister Naď, ryba smrdí od hlavy a tá Vaša už páchne aj v zahraničí ! 1 164
  3. Ivanka Klepáčová: Ako som cestovala do Ameriky v strede celosvetovej pandémie 722
  4. Martin Droppa: Nové Mŕtve Mesto nad Váhom (I.) 685
  5. Gabriela Sutórisová: Tvarohový od pani Helenky 509
  6. Pavel Macko: Spravodlivosť alebo organizovaný zločin? 441
  7. Anton Kovalčík: Generál Gerasimov a jeho doktrína. 413
  8. Marián Hamada: O mučenej sestre, zvláštnom súdnom procese a pápežovi vo výslužbe 316
  9. Ladislav Piršel: Diletanti sa radujú, zodpovední strachujú 307
  10. Jozef Černek: Deň na MOM alebo príbehy ľudí z testovania 281

Rebríčky článkov


  1. Martin Konečný: Keď to nejde, tak to nejde
  2. Ľudovít Daňo: Školy ako ohniská nákazy
  3. Stanislav Jurčišin: Jána a Martinu ste si zavraždili sami, milí novinári.
  4. Michaela Manikova: Zachránila si ma...
  5. Miriam Studeničová: Duchovný rozmer života
  6. Vladimír Seman: Ak Ukrajinci nerozumejú vtipu, nepatria do EÚ.  To by mohla pochopiť bratislavská kaviareň
  7. Štefan Vidlár: Nech to vyhňije
  8. Jozo Peric: Stojíme na začiatku nového komoditného supercyklu?
  9. Jozef Legény: Veľký Piatok 2021 - Matovič vztýči kríž číslo 9000. , ale ruky si už neumyje
  10. František Cudziš: Kvety baní


Už ste čítali?