reklama

Päť ťažko vysvetliteľných myšlienok v mojej kotrbe

Na webe pod článkami a blogmi si od včerajšieho protestu učiteľov čítam články a diskusie. Rozhodol som sa, že si vytvorím malý súhrn najúžasnejších myšlienok a otázok, nuž a pokúsim sa ich aj zodpovedne zodpovedať. Prečo? Pre istotu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (20)

Prvá, často sa opakujúca otázka v diskusiách, je otázka, ktorá má v sebe už zakomponovanú aj odpoveď je....Prečo učitelia nedemonštrovali už za Fica? Prečo až teraz? Poteším všetkých fanatických antificovcov. Od prvej chvíle, keď Fico prehral voľby, sme sa na protest pripravovali. My učitelia, sme všetci ľavicovo orientovaní, niektorí sú dokonca komunisti a nájde sa aj pár trockistov. Doma na čestnom mieste máme dokonca Vladimíra Pichliača Leňocha a pred spaním si listujeme v odborárskej knižke. Po zmene vlády je nám smutno za našim Hranolčekom, plačeme za Mikolajčekom a nemôžeme sa dočkať, až táto vláda pre svoju neschopnosť padne a opäť budeme ticho.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Druhá pozoruhodná myšlienka je oveľa hlbšia, nadobúda priam metafyzické kontúry, pretože za otáznikom sa často nachádza aj výkričník. Čo vy učitelia vlastne chcete?! Tu musím podotknúť, že toto je naozaj úžasná klasická slovenská rečnícka otázka, ktorou odvážny internetový diskutér zapríčiní, že ja potom musím rozmýšľať o tom, čo chcem. Našťastie dlho nerozmýšľam, pretože viem čítať aj za otázkou. Vždy sa dozviem, že mám tri mesiace prázdnin, doma som už o 13:00, odflákam 5x45 minút, etc., teda nemám chcieť nič a môžem byť rád, že som rád. Ale veď skúste nakoniec sami! Napíšte do googlu „Čo tí učitelia vlastne chcú?" a vzdelávajte sa...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na treťom mieste sa umiestnila myšlienka o gréckej ceste. V poslednej dobe ju rád opakuje aj pán minister Jurzyca. Presne povedal toto: „Nechceme ísť gréckou cestou". V poriadku pán minister. Len ja by som bol už konečne zvedavý, akou cestou vlastne chcete ísť? Slovenskou, čínskou, fínskou, uesáckou, eskimáckou? Ja osobne sa plánujem vybrať fínskou cestou, ale som zmätený. Ako náhle sa pozriem do plánu cesty, tak tam vidím takmer 6 % z HDP na školstvo, nadpriemerné platy učiteľov. Doparoma! Nejdú tí Fíni náhodu gréckou cestou?

A sme pri štvrtej úžasnej myšlienke, ktorá mi niekedy moje mozgové závity narovnáva. Znie takto: Učitelia sa musia vzdelávať a za to dostanú kredity! Vymyslel to Mikolaj a Jurzyca v tom pokračuje. Včera na demonštrácii som konečne pochopil, že asi nastal nejaký omyl. Na jednom z transparentov stálo, citujem: "Vymeníme naše kredity za vaše kreditky!" Páni ministri! Nemohli by ste sa prosím pozrieť ešte raz do dokumentov? Viem, že učiteľov si vážite. Nevypadlo tam „k"? Mne totiž tie kredity stále nedávajú spať a som stále zrejme mylne presvedčený o tom, že kredity sú preto, lebo sú eurofondy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Posledná piata myšlienka je „Budujeme vedomostnú spoločnosť". Ok. Mám to chápať tak, že predtým tu vždy bola nevedomostná spoločnosť? Ak je to teda tak, ako to dokážeme s učiteľmi, ktorí vyštudovali na nevedomostných univerzitách v nevedomostnej spoločnosti?

No nič. Mám v tom ešte stále zmätok. Idem si otvoriť víno...

Ján Macek

Ján Macek

Bloger 
  • Počet článkov:  118
  •  | 
  • Páči sa:  12x

Je lepšie plávať mimo hlavného prúdu. Zoznam autorových rubrík:  Ukrajinská krízaSúkromnéŠkolstvo

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu