Nechcem byť činiteľ, chcem ovládať Aikidó!

Autor: Ján Macek | 11.11.2012 o 19:55 | Karma článku: 18,17 | Prečítané:  1834x

Prečítal som si úžasný blog mladého pánka Michala Takáča, v ktorom autor naznačuje učiteľom, že ak budú štrajkovať cez maturity, tak možno dostanú na držku. Aj keď učím na ZŠ, rozhodol som sa radšej nepodceňovať blogera neovládajúceho gramatiku a pre istotu sa zapísať na nejaké lekcie bojového umenia.

Najviac sa mi pozdáva Aikidó. Je to bojové umenie zamerané na obranu. Je syntézou rôznych bojových umení,  z ktorých boli vynechané smrtiace prvky. Je typické najmä stratégiou obrany založenej na neinvazívnom odvrátení útoku a následnom zabránení ďalšej konfrontácii (väčšinou formou znehybnenia útočníka tz. „pákou" na lokálne miesto). Myšlienkou aikida je neagresivita, ktorá vníma boj len ako poslednú formu riešenia konfliktov. Na rozdiel od ostatných bojových umení má aikido chrániť zdravie nielen obrancu, ale aj útočníka. Cvičenie tohto bojového umenia má rozvíjať cvičiaceho jedinca po fyzickej aj psychickej stránke.  (CTRL +V  z wikipédie)

Do maturít je ešte ďaleko. Ak budem poctivo trénovať, tak sa mi možno podarí odvrátiť útok nejakého zúfalého nezmaturovaného  „takáčovca". Ak ma teda napadne nejaký zakomplexovaný, agresívny žiak, tak urobím s rukou šupitopreskotreskoplesko a žiak bude ležať na zemi otrasený a spacifikovaný. Chvalabohu podľa aikida sa nič nestane jemu, ani mne. Potom aikidó nechám bokom a bude už len nasledovať  zápis do žiackej knižky a triednej knihy, predvolanie rodičov a návrh na trojku zo správania na pedagogickej rade školy. Na škole sa začne o mne hovoriť , že som Steven Seagal a že teda bacha na mňa! Stúpnem v očiach pubertálnych výrastkov a dokonca sa možno začnú aj lepšie učiť.

To aikidó sa mi javí ako oveľa lepšia možnosť obrany, než udelenie statusu verejného činiteľa. Na rozdiel od nezrelého adolescenta sa učiteľom totiž vyhráža aj vláda a to konkrétne tým, že nám udelí status verejného činiteľa. Len to nie!!! Ak by som bol totiž verejný činiteľ, tak podľa zákona si ma žiaci napríklad môžu na hodine natáčať na mobil a ja nesmiem ani ceknúť. Ak dám zlú známku, tak ma môžu rodičia zažalovať  zo zneužívania právomoci verejného činiteľa. Prečo? Nuž napríklad preto, že som podľa nich neobjektívne zhodnotil žiaka a tým porušil jeho práva. Ja budem mať nepríjemnosti, budem sa ťahať po súdoch a žiaci budú zanedbávaní, pretože bude stále niekto suplovať  za mňa. A vynárajú sa mi ďalšie dôsledky! Čo ak dám trest žiakovi, aby sa napríklad postavil do kúta? Veď tým pádom porušujem jeho osobnú slobodu! Dôsledky zaradenia učiteľa medzi verejných činiteľov môžu byť viac negatívne ako pozitívne. Bohužiaľ, my učitelia už dávno vieme, že keď sa navrhujú nejaké zmeny v školstve, tak sa nikdy neuvažuje o dôsledkoch. Teoretici, poslanci a vláda totiž žijú v inej realite.

Nakoniec dodám ešte jednu vec. Ak ma napríklad 13 ročný žiak napadne verbálne či nedajbože fyzicky, tak aj tak nie je trestne zodpovedný a sme tam, kde sme boli.  V tomto prípade je lepšie aikido a okamžité vylúčenie nevychovaného caparta zo školy! Ak by vláda navrhla, že nám všetkým učiteľom zaplatí kurzy aikida, tak budem šťastný. Konečne to bude niečo rozumné a konštruktívne zo strany vlády!

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Kupujúci Japonec? Neexistuje, tvrdia stánkari z vianočných trhov

Strávili sme jeden deň so stánkarmi, aby sme zistili ako vidia návštevníkov spoza svojich pultov.

EKONOMIKA

Deti boháčov majú vlastnú sieť, stojí za ňou Slovák

Byť bohatým je nuda, keď vás nikto nevidí.


Už ste čítali?